Bank Spółdzielczy w Żołyni zobowiązuje się dokładać wszelkich starań, aby zapewnić dostępność swoich usług dla wszystkich Klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Dążymy do tego, aby każda osoba mogła swobodnie korzystać z naszych produktów i usług.

W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności wytycznymi WCAG 2.1.

Oświadczenie w sprawie dostępności Banku Spółdzielczego w Żołyni ma zastosowanie do strony internetowej oraz infrastruktury w tym bankomatów.

Dostępność cyfrowa

Strona internetowa www.bszolynia.pl Banku Spółdzielczego w Żołyni jest regularnie aktualizowana.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • strona została zaprojekowana przed wejściem w życie ustawy zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze,
  • nie wszystkie nagrane materiały filmowe posiadają transkrypcję,
  • niektóre zdjęcia i grafiki nie są opatrzone alternatywnym opisem,
  • niektóre elementy graficzne nie zapewniają wystarczającego poziomu kontrastu,
  • niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF.

Wprowadzone udogodnienia

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

  • strona jest w pełni skalowalna z wykorzystaniem przeglądarkowych funkcji powiększania / pomniejszania treści,
  • Strona zapewnia responsywność co gwarantuje poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych,
  • utrzymana  jest także poprawna struktura nagłówków treści z zachowaniem ich prawidłowej hierarchii,
  • na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Brak elementów dźwiękowych i migających

Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji, których nie można zatrzymać.

Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania.

Spójność układu

Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.

Nawigacja za pomocą klawiatury

Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Zapewniamy dostępność naszych usług na etapach:

  1. przedstawienia oferty klientowi
  2. wnioskowania o produkt
  3. zawierania umowy
  4. obsługi produktu po zawarciu umowy

Dostępność zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i narzędzia, które ułatwiają ich zrozumienie:

  • piszemy prostym językiem
  • dokumenty udostępniamy w standardzie WCAG 2.1, który spełnia wymagania dostępności
  • osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z dokumentami, np. za pomocą lupy

Dostępność architektoniczna

Wejście do budynków

Do budynków prowadzą główne wejścia.

W wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.

Toalety

Lokale obsługi nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Parkowanie

Przy budynku Centrali Banku jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome lub słabowidzące.

Wejście z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Pętla indukcyjna

W chwili obecnej w żadnej lokalizacji nie znajdują się przenośne pętle indukcyjne.

Brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

Dostępność bankomatów

Bank Spółdzielczy w Żołyni dokłada wszelkich starań, aby jego usługi – w tym obsługa bankomatów – były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, również tych z niepełnosprawnościami. W tym celu Bank lokalizuje postawienie bankomatów w miejscach ułatwiające korzystanie z urządzeń osobom z różnymi potrzebami. Jednak dostępność konkretnych funkcji bankomatu może się różnić w zależności od producenta i modelu danego bankomatu.

Audio w bankomatach

W bankomatach nie jest dostępna funkcja głosowa.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy

W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.

Bezdotykowa obsługa

Niektóre bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

Nasze zaangażowanie w dostępność

Zależy nam, aby korzystanie z naszych usług było proste i dostępne dla każdego klienta, niezależnie od indywidualnych potrzeb. Wprowadzane przez nas udogodnienia mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie dla osób z różnymi formami niepełnosprawności. W razie pytań lub potrzeby wsparcia przy obsłudze bankomatów, nasz personel chętnie służy pomocą.

Skargi związane z dostępnością

Masz prawo złożyć do nas skargę jeżeli uważasz, że nasze usługi lub produkty nie są dla Ciebie łatwe w użyciu (niedostępne). Przyjmiemy Twoją skargę i na nią odpowiemy.

Jeśli nie zajmiemy się Twoją skargą, poinformujemy Cię o tym i powiemy dlaczego.

Jak możesz złożyć skargę

Skargę możesz złożyć:

  • osobiście – w dowolnej placówce Banku
  • pisemnie – wysyłając list na adres: BS w Żołyni, ul. Kmiecie 1, 37-110 Żołynia
  • telefonicznie – kontaktując się w Bankiem pod nr tel. (17) 224-30-09
  • elektronicznie na skrzynkę AE: PL-59612-29176-VUHVT-31 w ramach usługi e-Doręczenia

Co napisać w skardze

Twoja skarga powinna zawierać:

  • Twoje imię i nazwisko (lub nazwę Twojej firmy/instytucji)
  • Twój adres, e-mail lub numer telefonu, żebyśmy mogli się z Tobą skontaktować. Powiedz nam, jak wolisz, żebyśmy się z Tobą kontaktowali
  • opis produktu lub usługi, której dotyczy skarga
  • opis tego, co jest niedostępne i czego oczekujesz od banku, żeby to naprawić
  • datę złożenia skargi
  • Twój podpis (jeśli wysyłasz skargę pocztą)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Data sporządzenie deklaracji: 27 czerwca 2025 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 czerwca 2025 r.