Bank Spółdzielczy w Żołyni zobowiązuje się dokładać wszelkich starań, aby zapewnić dostępność swoich usług dla wszystkich Klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Dążymy do tego, aby każda osoba mogła swobodnie korzystać z naszych produktów i usług.
W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności wytycznymi WCAG 2.1.
Oświadczenie w sprawie dostępności Banku Spółdzielczego w Żołyni ma zastosowanie do strony internetowej oraz infrastruktury w tym bankomatów.
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa www.bszolynia.pl Banku Spółdzielczego w Żołyni jest regularnie aktualizowana.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- strona została zaprojekowana przed wejściem w życie ustawy zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze,
- nie wszystkie nagrane materiały filmowe posiadają transkrypcję,
- niektóre zdjęcia i grafiki nie są opatrzone alternatywnym opisem,
- niektóre elementy graficzne nie zapewniają wystarczającego poziomu kontrastu,
- niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF.
Wprowadzone udogodnienia
W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:
- strona jest w pełni skalowalna z wykorzystaniem przeglądarkowych funkcji powiększania / pomniejszania treści,
- Strona zapewnia responsywność co gwarantuje poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych,
- utrzymana jest także poprawna struktura nagłówków treści z zachowaniem ich prawidłowej hierarchii,
- na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Brak elementów dźwiękowych i migających
Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji, których nie można zatrzymać.
Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania.
Spójność układu
Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.
Nawigacja za pomocą klawiatury
Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.
Dostępność usług w kanale stacjonarnym
Zapewniamy dostępność naszych usług na etapach:
- przedstawienia oferty klientowi
- wnioskowania o produkt
- zawierania umowy
- obsługi produktu po zawarciu umowy
Dostępność zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i narzędzia, które ułatwiają ich zrozumienie:
- piszemy prostym językiem
- dokumenty udostępniamy w standardzie WCAG 2.1, który spełnia wymagania dostępności
- osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z dokumentami, np. za pomocą lupy
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynków
Do budynków prowadzą główne wejścia.
W wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Toalety
Lokale obsługi nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Parkowanie
Przy budynku Centrali Banku jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome lub słabowidzące.
Wejście z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Pętla indukcyjna
W chwili obecnej w żadnej lokalizacji nie znajdują się przenośne pętle indukcyjne.
Brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.
Dostępność bankomatów
Bank Spółdzielczy w Żołyni dokłada wszelkich starań, aby jego usługi – w tym obsługa bankomatów – były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, również tych z niepełnosprawnościami. W tym celu Bank lokalizuje postawienie bankomatów w miejscach ułatwiające korzystanie z urządzeń osobom z różnymi potrzebami. Jednak dostępność konkretnych funkcji bankomatu może się różnić w zależności od producenta i modelu danego bankomatu.
Audio w bankomatach
W bankomatach nie jest dostępna funkcja głosowa.
Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.
Bezdotykowa obsługa
Niektóre bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Nasze zaangażowanie w dostępność
Zależy nam, aby korzystanie z naszych usług było proste i dostępne dla każdego klienta, niezależnie od indywidualnych potrzeb. Wprowadzane przez nas udogodnienia mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie dla osób z różnymi formami niepełnosprawności. W razie pytań lub potrzeby wsparcia przy obsłudze bankomatów, nasz personel chętnie służy pomocą.
Skargi związane z dostępnością
Masz prawo złożyć do nas skargę jeżeli uważasz, że nasze usługi lub produkty nie są dla Ciebie łatwe w użyciu (niedostępne). Przyjmiemy Twoją skargę i na nią odpowiemy.
Jeśli nie zajmiemy się Twoją skargą, poinformujemy Cię o tym i powiemy dlaczego.
Jak możesz złożyć skargę
Skargę możesz złożyć:
- osobiście – w dowolnej placówce Banku
- pisemnie – wysyłając list na adres: BS w Żołyni, ul. Kmiecie 1, 37-110 Żołynia
- telefonicznie – kontaktując się w Bankiem pod nr tel. (17) 224-30-09
- elektronicznie na skrzynkę AE: PL-59612-29176-VUHVT-31 w ramach usługi e-Doręczenia
Co napisać w skardze
Twoja skarga powinna zawierać:
- Twoje imię i nazwisko (lub nazwę Twojej firmy/instytucji)
- Twój adres, e-mail lub numer telefonu, żebyśmy mogli się z Tobą skontaktować. Powiedz nam, jak wolisz, żebyśmy się z Tobą kontaktowali
- opis produktu lub usługi, której dotyczy skarga
- opis tego, co jest niedostępne i czego oczekujesz od banku, żeby to naprawić
- datę złożenia skargi
- Twój podpis (jeśli wysyłasz skargę pocztą)
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Data sporządzenie deklaracji: 27 czerwca 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 czerwca 2025 r.